Promowanie nowej mody

Za promowanie nowych trendów w dużym stopniu odpowiadają media, które starają się z jednej strony pokazywać to, co interesuje ludzi na całym świecie, z drugiej zaś są w stanie same bardzo skutecznie wykreować zainteresowanie danym tematem. Bez wątpienia media – zarówno te bardziej tradycyjne jak prasa i radio, jak i bardziej nowatorskie jak telewizja czy Internet – wykorzystują swoją wyjątkową pozycję wśród opinii publicznej do promowania określonych sposobów zachowania i myślenia. Przez długie dekady media krytykowane były z tego tytułu za to, że zbyt mocno ingerują w życie zwykłych ludzi. Dodatkowo, oczywistym jest, że dla mediów komercyjnych ostatecznym wyznacznikiem tego, czy warto promować daną treść, jest zainteresowanie nią mierzone w oglądalności czy zamówieniami reklamowymi. Promuje się więc w pierwszej kolejności tych autorów czy celebrytów, którzy są już znani i ze względu na samą swoją popularność gwarantują wyższą oglądalność. Na tego typu produkcje wydaje się niekiedy całe miliony, aby były atrakcyjne także wizualnie i w ten sposób trafiały do najmłodszych odbiorców.

Previous post Wegetarianie dlaczego warto ?
Next post Alkohol – jak na nas wpływa?